♥ My Journal Story ♥



Diary About Link



Follow|Home
Sunday 9 September 2012 | 02:35 | 0comments
muda remaja adalah satu pengalalamn yang tak dapat dilupakan. ada yang baik dan indah dalam kehidupan kita dan ada jugak yang pahit untuk ditelan. . muda inilah badan cerdas minda cerdas. jiwa pun masih lembut. bak kata pepatah; macam rebung. masih boleh dibentuk dan x keras.

kita yang muda ni sentiasa penuh dengan angan-angan dan cita-cita. prihatin dengan persekitaran pulak yu. semua yang terjadi semuanya kita nk tahu. ikut trend la katakan.....

tapi, zaman remaja ni la masa untuk belajar untuk menjadi lebih dewasa. walaupun sesetengah orang cakap remaja ni kehidupan yang indah tapi., zaman remaja ni jugak la banyak masalah yang akan timbul.

zaman remaja pun seronok jugak. remaja sekarang ni kreatif-kreatif. boleh berubah bila-bila masa. tapi tak susah sangat nk jadi remaja , tak payah fikir pasal orang lain pun, fikir diri sendiri sudah. haha         tapi tak baik jugak kalau x ambik tahu hal orang sekeliling. susah hidup nanti.....

sebagai remaja jugak kita kena la belajar jadi dewasa. penting la jugak untuk akaedmi kehidupan. kita kena mengenali diri sendiri terlebih dahulu. kalau dah jelas, dah faham baru la boleh degelar remaja....(orang muda).

                                   sesungguhnya jauh perjalanan luaslah pandangan akal......
                                      hargai lah masa muda kita dengan sebaik-baiknya
                                                             love ur' life


Older Post | Newer Post